PAKETPRISER

Alla lektioner hos Vellinge trafikskola avser ca 40 minuters körtid.
I alla paket med teori så ingår inskrivning, böcker, obegränsat antal övningstester på skolan och på de nätbaserade tjänsterna.Alla paket och körlektioner ska betalas i förväg.
Hos Vellinge Trafikskola kan du betala med betalkort, kontant eller via Bankgiro.
(skriv namn och personnummer i meddelanderutan vid betalning via bg)I deras ordinarie startpaket ingår ej Risk 1 & Risk 2

Finansiering av körkort

Att ta körkort kostar i snitt 15 000 kronor, men kostnaden varierar beroende på hur mycket du kan övningsköra och läsa själv hemma.

Om du inte har möjlighet till att spara ihop pengarna själv eller föräldrar som kan sponsra körkortet, så erbjuder vi med hjälp av zensum lite olika alternativ.

Våra alternativ för att finansiera ett körkort

• Om du vill låna mindre än 10 000 och kan betala tillbaks relativt omgående så kan vi lägga upp en avbetalningsplan på körskolan.
  • Om du behöver låna 10 000 eller mer och vill betala tillbaka över längre tid passar ett privatlån bra där armortering och ränta läggs upp över tid. Kontakta Zensum och använd oss som referens så löser de en plan åt dig.

Om du är långtidsarbetslös

Så finns det en möjlighet att ta ett lån igenom staten till mycket förmånlig ränta. Lånet adminstreras av CSN varav du först behöver prata med din handläggare på arbetsförmedligen och kolla om du kvalificerar dig för att få hjälp ifrån dem.